Dobre rady dla klientów korzystających z komputera i telefonu:
- Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
- Używaj zapory sieciowej (firewall) i systematycznie skanuj komputer programem antywirusowym/antymalware.
- Nie instaluj na komputerze i smartfonie oprogramowania z nieznanych źródeł.
- Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych (np. pendrive) do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa. Podobnie z podłączaniem telefonu do komputera.
- Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store.
- Zawsze blokuj dostęp do telefonu i komputera. Zabezpiecz telefon hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID.
- W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je zablokuj. Kartę możesz zablokować przez bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez infolinię banku.
Pamiętaj!
Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się ze swoim Bankiem Spółdzielczym lub zadzwoń pod Infolinię SGB, czynną 24/7:
- 800 888 888 (bezpłatne połączenie),
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).